sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Ensimmäinen isänpäivä

Rakas Jii, 

kiitos siitä, että olet jakanut kanssani perheen perustamisen ja vanhemmuuden. Tiedät, miten tärkeää  minulle on se, että meitä on tässä kaksi yhdessä kulkemassa, jakamassa, tukemassa ja kokemassa. 

Sinusta tuli Isä 15.6. ja mikä ihana Isä pojallemme oletkaan! Tie isyyteen ei ole ollut kevyin tai helpoin -  tiedän, että se on herättänyt paljon ajatuksia ja sisäistä myllerrystä - ja varmaan haasteita riittää vielä edessäpäinkin. Jo nyt meille molemmille taitaa olla selvää, ettei tämä niin helppoa ollutkaan, vaikka antoisampaa ja kasvattavampaa hommaa ei olekaan. Miten nautinkaan niistä hetkistä, jolloin köllöttelemme yhdessä perheenä sängyssä tai syödään porukalla ruokaa. Tai kun pidät poikaa sylissäsi ja katsotte toisianne. On selvää, että teidän välillenne on kehittymässä hieno suhde ja olen niin ylpeä sinusta, että olet uskaltanut heittäytyä kaiken muun meidän arkea sekoittavan lisäksi kuitenkin täysillä tähän uuteen, kaikkein tärkeimpään rooliisi. Jatka samaa rataa, löydät kyllä itsestäsi sen miehen ja Isän, joksi sinun on tarkoitettu kasvaa. 

Haluan tänään myös kiittää siitä, miten olet tukenut minua koko suhteemme ajan. Autoit ujoa tyttöä ulos kuorestaan, olet aina hyväksynyt minut sellaisena kuin olen - silloinkin kun se itselleni on ollut vaikeaa, tuit kun täydellinen työuupumus oli vain askeleen päässä ja kun raskauden tullessa pelot ja huoli melkein söivät elävältä. Kiitos siitä, miten tuet minun äitiyttäni, kerrot miten arvostat imetystäni ja sitä, että leikin ja laulan pojan kanssa, tai teen loputtomiin soseita tai siivoan, ja muistutat että olen kaiken äitiyden lisäksi myös edelleen täysi nainen. Kaikessa tässä ja muussakin olen voinut luottaa siihen, että sinä olet ja pysyt, jaksat silloinkin kun minä en jaksa. Arki ajaa välillä ahtaalle, ollaan molemmat rättiväsyneitä ja kumpikaan meistä ei käyttäydy aina niin kuin olisi hyvä, mutta meistä se olet usein juuri sinä, joka jaksat ojentaa kättä silloinkin kun minä vain nillitän bunkkerissani. Sinun - ja pojan - vuoksi haluan kasvaa näidenkin tilanteiden tasalle. Anna minun puolestani jaksaa välillä sinunkin puolestasi, silloin kun arjessa on vaan liian paljon yhdelle tai kun päässä myllertää liian isot vaihteet. Olen tässä sinua varten. 

Hyvää ensimmäistä Isänpäivää, Jii, mun oma aarre. Rakastan sinua. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti