tiistai 1. heinäkuuta 2014

Project 333

Selkeästi alkaa taas olla energiaa lisää, kun himo kaikenlaisiin projekteihin alkaa salakavalasti vaania taas. Kuulin tästä vasta viime viikolla kaverin Facebook-päivityksessä, ja olen silti jo ihan lumoutunut. Project 333, mitä mahtavuutta vaatekaappiin! Ideana on siis lyhyesti tiivistää seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi käytettävien vaatteiden määrä 33:een tai alle. Siis poislukien alus- tai urheiluvaatteet, jne. Mutta semmoiset ns. ihmistenilmoilla - vaatteet.

Kaveri kehui olleensa hommassa mukana jo pari kautta ja löytäneensä tämän avulla oman tyylinsä - kun joutuu tiivistämään ja todella miettimään, mitä vaatteistaan rakastaa niin paljon, että haluaa sen mukaan kolmeksi kuukaudeksi, sitä myös alkaa kuulemma hahmottamaan paremmin, minkälaisista vaatteista oikeasti tykkää ja miksi.

Meikäläinenhän on vaateasioissa oikein klassinen "koko vaatekaappi tursuaa, mutta mitään järkevää ei aamulla löydä päälleen"-tyyppi. Mulla on vaatteita ostaessani vaikeuksia hahmottaa, mikä käy yhteen minkäkin kanssa ja varsinkin, että mikä olisi kyllä tavallaan ihana - mutta vain jos olisin eri mallinen ja mahtuisin esim. pillifarkkuihin, jotka ainoana sopisivat noiden kanssa.

Kävin innostuttuani läpi vaatekaappiani ja sen lisäksi, että sieltä ylipäätään taas karsiutui melkoinen läjä kierrätykseen (ja lumppuihin) menevää vaatetta, niin huomasin, että:

  1. Multa puuttuu selkeä, oma pukeutumistyyli
  2. Multa puuttuu ns. perusvaatteet (mm. kaiken kanssa yhdisteltäviä housuja ja paitoja)
  3. Ja koska ne perusvaatteet puuttuvat, mun on vaikea muodostaa hyviä asukokonaisuuksia
  4. Mulla on ihan sairaasti "sitku"-vaatteita (sitku oon laihempi, sitku meen johonkin iltajuhliin, sitku mun hiukset on taas punaiset niin käytän tätä)
  5. En näemmä mieti vaatetta ostaessani ihan kauheasti myöskään sen toimivuutta (materiaali, hoidettavuus jne.)
Perkauksen jäljiltä kaappiin jäi edelleen liian paljon, mutta toivon, että joskus olen tarpeeksi kypsä päästääkseni irti niistä ehkä- vaatteistakin. Mutta nyt n. 40 vaatetta roikkuu nätisti henkareissa ja odottaa käyttöä. Aion päästä tuohon viralliseen 33:een myös, mutta koska nämä pukeutumisjutut eivät ole mulle kaikkein luonnollisin juttu ja pääsin mukaan vähän myöhässä, aion antaa itselleni luvan pähkiä vaatekaappia vielä pari viikkoa. Kunhan töiden alkuun olisi mietitty. Nyt oikeastaan odotan innolla niitä aamuja ja helpottuuko se valinta todella tämän avulla. Pitäisi kai jo sen vuoksi, että niitä vaatteita ei ole esillä enää niin paljon kuin ennen, kun loput lähti laatikoituna kellarikomeroon ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti