sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Kuumaa ja tukalaa..

Oon aina tykännyt alkukeästä ihan mielettömästi, mitta näin raskaana pitää kyllä sanoa, että viimeiset pari päivää ovat olleet vähän liian tukalia mun makuuni. Tuntuu, ettei kämppää saa niin viileäksi kuin haluaisi ja varsinkin nukkuminen on tukalaa. Päätäkin on särkenyt niin paljon, että hakeuduin anoppilaan mittaamaan verenpaineitakin tänään, ihan vaan varmuuden vuoksi. Ekalla mittauksella numerot oli 120/85, mikä on mulle korkeat, mutta vävyn koiranpentu hyppi mittauksen ajan niskaan, joten se lienee vaikuttanut tilanteeseen. Tämän jälkeen numerot tasoittuivat jonnekin sinne 110/75 tasolle, jossa ne muutenkin ovat pyörineet. Ei siis akuuttia hätää, mutta ärsyttäähän se särky. Eikä huvita tehdä yhtään mitään, köllöttää vaan. Mutta kun mä makaan, poika alkaa kääntyä akselinsa ympäri taas, joten pelottaa olla liikaa vaakatasossakaan, ettei lapsi vaan kiepsahtaisi perätilaan näin lähellä synnytystä... Tällä viikolla käännöksiä oli neljä, potkut vaan vaihtavat puolta. Kai tämäkin sitten on normaalia (tai sitten hänelläkin on kuuma ja tukala...).

Yritän valmistautua tulevaan viikkoon, jolloin pitäisi saada siivousprojekti päätökseen, tehtyä se vika (vähään aikaan) kierrätyskeskus- ja kaatiskeikka, uida ja käydä vihdoin tutustumassa Jorvin synnytyspuolelle. Vähän loppupuolelle raskautta meni, mutta kunhan nyt tutustutaan ennen itse synnytystä niin hyvä ;) Lisäksi olis huomenna treffit pankin kanssa, pitäisi jutella mammaloman raha-asioista ja asuntolainasta, jos vaikka sais kipinää siihen säästämiseenkin sitten. Tosin heti perään oon suunnitellut kauppareissun, isompi kattila ja kunnon keittiöveitsi olisi hakusessa. Ja imetystoppeja, jos tämä kuuma meinaa jatkua niin kohta en muuta suostu päälle kiskomaan. Mun vatsa nousee niin ylös, että mitään järkeviä rintsikoita (imetyssellaisiakaan) ei ole enää, kaikki puristavat rinnan alta, eikä lähikaupoissa ainakaan löydy enää suurempia rinnanympäryksiä. Missä yli 90 -ympäryksiset ylipäätään shoppaavat??

No, kastelin yöpaidan josko niin pärjäisi tämän yön vähän sujuvammin. Tekisi mieli ottaa Panadoliakin, mutta kokemuksesta tiedän, ettei se ukkospäänsärkyyn tepsi. Ei tepsi ibuprofeenitkaan kyllä, ainakaan mulla. Joten ehkä vain yritän nukkua tämän olon veks.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti